Einde in zicht van zware slibtransporten door Blaricum

20161123_slibtransport_brief_img_1220

Op initiatief van inwoners komt na ruim 8 jaar praten tussen Gemeente Blaricum en Waternet/ waterschap een eind aan ca 1000 verkeersvbewegingen per jaar van zware wagens met slib . Op woensdag 23 november jl is het laadpunt bij benzinestation langs A27 geopend. Pas nadat oud-VVD-wethouder Peter Smit de oplossing voor het zware en onveilige transport in samenwerking met gemeente Laren ging aanpakken met rijkswaterstaat kwam er beweging in het overleg-traject. Aangezien er ook slib van Eemnes vervoerd werd,heeft gemeente Eemnes ook bijgedragen aan het project: een echt BEL-samenwerkingsproject uiteindelijk. Wethouders Boersen (Blaricum) en Stam (Laren) verrichtten de opening samen met waterschapsbestuurder Steenwinkel. Helaas werkt dit laadstation pas vanaf half december, ivm recente diefstal van een essentieel installatie-onderdeel uit het laadstation.

20161123_slibtransport_img_1218

Bijlage: