Peter Smit door VVD-Wijdemeren voorgedragen als wethouder in Wijdemeren!

30 mei 2016

Peter Smit voorgedragen als wethouder in gemeente Wijdemeren:

een gemis voor VVD-Blaricum!

Peter Smit is door VVD-Wijdemeren voorgedragen als wethouder voor gemeente Wijdemeren. Hij zal daar Joep Frijdal opvolgen, die vorige maand is afgetreden.

De portefeuille van Peter Smit zal bestaan uit Financiën, Recreatie & Toerisme, Grondzaken, Waterbeheer incl. Horstermeer, Duurzaamheid/Milieu en Inkoop.

Met Peter Smit in de raadsfractie had de VVD in Blaricum een bekend gezicht terug. Peter zat als wethouder tot juni 2014 in het Blaricumse college en was daarvoor al 11 jaar lid van ons afdelingsbestuur waarvan 6 jaar als afdelingsvoorzitter.

“De fractie kende Peters ambities en wist dat ze een eventueel vroegtijdig vertrek kon verwachten. Wij gaan dan ook zijn serieuze inbreng voor een vitaal en leefbaar Blaricum missen. Ook kan ik nu al zeggen dat wij met veel plezier terugdenken aan zijn spitsvondige grappen die over de (fractie)tafel gingen!” aldus fractievoorzitter Rosmarijn Boender.

Ergens in de maand juni zal Peter Smit de overstap van de raadstafel in Blaricum naar de wethouderskamer in Wijdemeren maken. VVD-Blaricum wenst hem veel succes en plezier in zijn nieuwe functie!