Raadsbesluit Bijdrage BVV’31 zonder juridische onderbouwing nieuwe aanbestedingsvorm van kunstgrasvelden

De raad heeft in meerderheid besloten groen licht te geven voor de handtekening van het college om € 600.000,= over te gaan maken aan BVV’31 voor twee nieuwe kunstgrasvelden en de kleedruimten (in later stadium).

VVD heeft hier helaas tegen moeten stemmen, omdat wij niet de volledige juridische onderbouwing hebben ontvangen die is gevraagd door de raad en toegezegd door het college, tijdens de raad van juli jl.

Leest u in de bijlage met college-antwoorden hoe wij het antwoord kregen dat inzage in gevraagde stukken oa “het belang van de gemeente kunnen schaden”. Is dat ook het zelfde belang als het algemeen belang in dit geval?

Dit is natuurlijk een onacceptabel antwoord van het college aan raadsleden, het hoogste orgaan van de gemeente.

U zult begrijpen dat wij alle middelen inzetten die ons als raadsleden ter beschikking staan om de gevraagde noodzakelijke informatie voor goed onderbouwde besluitvorming alsnog te kunnen inzien.

In de bijlagen kunt u lezen welke vragen er nog openstaan, welk betoog VVD heeft gehouden en welke motie VVD vervolgens heeft ingediend, toen er wederom geen antwoord werd gegeven op ons verzoek om informatie. Het college heeft informatieplicht naar de raad, maar voldoet er in dit geval niet aan. Dat schijnt de fracties van HvB, CDA, DBP en D66 niet te deren. Hoezo transparant en behoorlijk bestuur, dat zij voorstaan?